Автономні опалювачі та передпускові підігрівачі для транспортних засобів

Автономні опалювачі та передпускові підігрівачі для транспортних засобів

Фірма

ЗУМ, ТОВ

ЗУМ, ТОВ
Телефон: (044) 229-02-41, (044) 229-05-66, (066) 741-29-51
Email: zvn-holod@ukr.net
Web: z-climate.com.ua
 Додано: 2022-02-04

Згадайте зиму – мороз до -30⁰С, дизельна техніка відмовляється запускатись, в салоні чи кабіні від холоду не можна всидіти, а зранку двигун доводиться прогрівати по 30 хвилин, поки він набере робочу температуру. А ще більше страждають водії далекобійники, яким при цьому ще й ночувати в кабіні доводиться. Але даним проблемам також є розумне рішення – це автономні опалювачі і передпускові підігрівачі, пристрої, спеціально розроблені для подолання проблем холоду.

Розглянемо що це таке:

Автономний опалювач – це спеціальний пристрій, що призначений для безпечного обігріву кабін вантажних автомобілів, тракторів, спецтехніки, спальників та салонів автобусів без використання ресурсів силового агрегату транспортного засобу, що в свою чергу забезпечує значну економічну ефективність його використання, а також значно зменшує викиди відпрацьованих газів в атмосферу. Як правило автономні опалювачі встановлюються безпосередньо в салоні транспортного засобу, інколи в комплекті з додатковою системою повітропроводів та дефлекторів для рівномірного розподілення тепла по салону. Хоча інколи опалювач розміщують і за межами кабіни, як наприклад на кранових установках та при підігріві вантажних відсіків.

Слід відмітити, що найбільшою популярністю автономні опалювачі (див. мал. 1) користуються у водіїв далекобійників, які змушені регулярно ночувати, або перебувати в автомобілі протягом тривалого часу. В даному випадку опалювач є не просто предметом розкоші, а скоріше виробничою необхідністю.

В основі роботи більшості сучасних моделей автономних опалювачів, що призначені для транспортних засобів, лежить процес ефективного спалення палива. В залежності від типу палива опалювачі можуть бути бензинові, газові або дизельні, останні на сьогодні є найбільш популярними. Завдяки зручності використання дизельного палива та більшій пожежній безпеці порівняно з газом та бензином. Тому далі мова піде саме про дизельний варіант автономного опалювача.

Блок керування (електронний контролер) подає команду на паливний насос, що подає певну кількість палива в пусковий пристрій камери згорання, також одночасно з насосом, блок керування вмикає нагнітач повітря і свічку, яка розжарюючись до температури 900…1000⁰С призводить до спалаху палива. Опалювач запустився. Запуск опалювача фіксує спеціальний сенсор «індикатор полум’я», який передає інформацію про запуск опалювача блоку керування, який регулює подачу палива пропорційно з нагнітанням повітря, таким чином, щоб забезпечити максимально повне та ефективне згоряння палива. (Завдяки максимально повному згоранню, витрата палива на сучасних опалювачах знаходиться в межах 80 грам/година … 360 грам/година). Тепло, що утворилося в середині камери проходить через корпус до зовнішнього теплообмінника, через який вентилятор продуває повітря салону, що ефективно прогрівається, забезпечуючи комфортні умови. Продукти згорання, що утворились в камері, надходять до вихідного патрубку камери згорання, що знаходиться зовні кабіни. (Саме за рахунок використання проміжного теплообмінника, та повного виключення можливості потрапляння залишків відпрацьованих газів до салону - використання автономних опалювачів є повністю безпечним). Для підвищення безпеки роботи опалювачів, більшість сучасних моделей обладнані цілим рядом сенсорів та механічних запобіжних пристроїв. Також слід відмітити, що всі процеси в опалювачі, від запуску до зупинки, повністю контролюються електронікою.

Ну і найголовніше – це економічний ефект від використання. В середньому опалювач забезпечує економію палива до 250 л за 1 місяць, при умові використання на стоянках автономного опалювача замість обігріву кабіни за допомогою тепла двигуна.

Передпускові підігрівачі (або опалювачі мокрого типу) - це ще один різновид автономних опалювачів, призначений для передпускового прогріву двигуна до робочої температури через тосольний контур та, що також дозволяє прогрівати і салон через штатний опалювач автомобіля.

Тепло в підігрівачі, так само як і в опалювачі, виробляється за рахунок контрольованого електронікою спалення палива (дизельного, газу або бензину в залежності від моделі), але, на відміну від сухого опалювача, навколо зовнішньої частини камери згорання, замість повітря, за допомогою електричної помпи, прокачується охолоджуюча рідина двигуна, що забирає тепло від теплообмінника опалювача та переносить його спочатку до опалювача салону, а потім до каналів системи охолодження двигуна. Таким чином вже через 30 -40 хвилин двигун та навісне обладнання буде повністю прогріто до робочої температури, а в салоні стане тепло. Для більшого комфорту використання в комплект передпускового підігрівача часто входить таймер ранкового запуску, який дозволяє отримати прогрітий автомобіль на заздалегідь запланований час, або пристрій запуску з мобільного телефону чи дистанційної сигналізації.


При використанні на пасажирських автобусах в комплект до мокрого опалювача встановлюють додаткові теплообмінники, які рівномірно розміщують по салону, що дозволяє забезпечити більшу тепловіддачу і забезпечити рівномірне розподілення тепла. Особливо це актуально для пасажирських автобусів, де тепла, яке виділяє двигун, як правило, не достатньо для забезпечення комфортних умов у великому салоні.

Хочеться також відмітити, що регулярне використання передпускового підігрівача призводить до збільшення терміну експлуатації двигуна на 30…40%, дає можливість економії паливо в зимовий період (для вантажних автомобілів до 10 літрів, для легкових до 5 літрів), забезпечує легкий запуск двигуна при зовнішній температурі до -45оС , створює комфортні умови в салоні, зменшує шкідливі викиди при холодному пуску двигуна.

На сьогоднішній день використання передпускових підігрівачів і автономних опалювачів в більшості країн Європи та Росії є обов’язковою нормою, тому майже всі сучасні вантажні автомобілі та спецтехніка вже з заводу обладнані ними.

Інформація надана ТОВ «ЗУМ» www.z-climate.com.ua